CEL: Kwestionariusz pozwala zdiagnozować natężenie doświadczanego przez dziecko lęku sytuacyjnego (lęk jako stan) i lęku będącego względnie stałą charakterystyką osobowości (lęk jako cecha). Używany przesiewowo wskazuje osoby wysokim i niskim progiem doświadczania lęku. Wskazany przy diagnozie predyspozycji do zawodów wymagających niskiego poziomu lęku i zwiększonej odporności na stres i ryzyko (np. wojskowi, ochroniarze, policjanci, strażacy).
DLA KOGO: dzieci i młodzież (od 10-14 lat).
PRZEBIEG BADANIA: kwestionariusz typu papier ołówek, czas wykonania około 20 minut.
WYNIKI: w formie pisemnej dostępne do tygodnia po badaniu. Opinia zawiera: informację na temat poziomu odczuwanego lęku sytuacyjnego oraz lęku jako cechy.
zalety: możliwość diagnozy natężenia lęku. Test diagnostyczny pomocny przy kwalifikacji na terapię oraz ocenie jej rezultatów. Możliwe wielokrotne badanie w krótkich odstępach czasu dla obiektywnego porównania zmian natężenia lęku.
ograniczenia: rzetelne wyniku uzyskuje się tylko w przypadku braku symulacji osoby badanej.